Spilleperiode
Forestillingen spillede i sæson 19/20
"Den bedste danske teaterkoncert nogensinde… ""
“AARHUS TEATERS "LYDEN AF DE SKULDRE VI STÅR PÅ" ER DEN BEDSTE DANSKE TEATERKONCERT NOGENSINDE. ... Det her er ubetinget den bedste, flotteste og mest seværdige teaterkoncert jeg har set på dansk grund. Nogensinde. Der er kun et at gøre: Køb billet.”
“Skulderlyden er en af de visuelt mest vellykkede teaterkoncerter, jeg har set. ...Blændende smukke og vokalt ørerislende nyfortolkninger af danske sange og salmer. ... som helhed er forestillingen tydeligvis født i kærlighed og respekt for materialet – og med et skønt glimt i øjet. ”
“Ligesom et covernummer kan få en sangtekst til at stå frem på en ny måde, så bidrager aftenens moderne versioner af de gamle salmer til en ny forståelse for sangens kerne. Alt i alt endnu en teaterkoncert fra Aarhus Teater, som kan anbefales på det varmeste.”
“En stærk og udtryksfuld forestilling. ... Mens elskere af den danske sangskat klapper i hænderne over initiativet til at puste nyt liv i Carl Nielsen, Thomas Laub, Grundtvig, Ingemann og alle de andre, så lever poppen videre. ...vi fejrer på den måde både musikken, historien og Danmark med denne musikalske teaterforestilling, og Aarhus Festuge er således åbnet med manér på Aarhus Teater.”
"Man kan altid mærke, at sangen er genopdaget med nysgerrighed og kæmpe kærlighed til den originale. Både fra komponistens side (er man til Nephew, går man slet ikke forgæves!), men så sandelig også fra skuespillernes side! ”
“Jeg fornemmer kærligheden til den danske sangskat, og forestillingen er alt i alt en smuk hyldest til historien, danskheden og fællesskabet. De gamle – lettere støvede – sange pudses på ny og serveres på et sølvfad.”
“Den danske sangskat får gennem Simon Kvamms elektroniske fortolkninger nyt liv, hvilket går hånd i hånd med temaet ”Rethink” for kulturhovedstadsåret. Den blander det traditionelle med det moderne ved også at give plads til operasang, smukt og inderligt fremført af Lisbeth Balslev, mellem de elektroniske melodier. Lyden af de skuldre vi står på er en yderst seværdig teaterkoncert, der bliver siddende i kroppen, efter man har rejst sig fra sin tilskuerplads og forladt teatret.”
“Teaterkoncerten har plads til både melankoli og fest, men det er helt klart festen, jeg som publikum drages af. Det er en elektronisk fest, man gerne vil med til, og der er en stor musikalsk oplevelse i vente, hvis man tager ind og ser forestillingen.”
“Intet virker overflødigt eller unødigt. Det er ganske enkelt en seværdig og helstøbt teaterkoncert. ... Lyden af de skuldre vi står på byder ikke på den traditionelle udgave af de gamle folkeviser og sange. Men den griber ind i essensen af dem og bringer dem frem til i dag i nye, fine versioner i Nicolei Fabers overraskende velkomponerede iscenesættelse.”