Aarhus Teater Læring
Vores fornemmeste opgave er lade børn og unge møde teatrets sanselige fortællinger gennem kropsligt arbejde.
Faglig trivsel og lyst til læring
En tur i teatret kan være med til at skabe øget trivsel i klassen. Ud af de vante rammer, en fælles oplevelse i teatermørket og den efterfølgende snak om det, der foregik på scenen. Det kan i sig selv være vældig værdifuldt for den enkelte og for hele klassen.
Flere forskningsprojekter viser desuden også, at inddragelse af scenekunst i undervisningen kan være med til at skabe øget læring, og at æstetiske læreprocesser har en klar effekt på børn og unges læring – og får dem til at blomstre. Både menneskeligt og fagligt. En tur i teatret kan altså være mere end ’flødeskum’ i en travl skolehverdag.
Det får du under AT Læring …
Udover vores forestillinger kan du benytte dig af vores mange teaterpædagogiske tilbud, såsom skrive- og teaterværksteder, rundvisninger mv. som enten er gratis eller har en mindre egenbetaling.
"Jeg ser store muligheder i scenekunsten, som kan øge elevernes mulighed for læring"
Hvadenten du er skoleleder, underviser, elev eller journalist med interesse for området kan du møde følgende:
Faste medarbejdere i AT Læring:
- Morten Daugbjerg, kommunikationschef og leder af Aarhus Teater Læring
- Jette Riise, lærer og teaterpædagogisk underviser
- Mette Thule Frank, lærer og teaterpædagogisk underviser
- Isabella Sigetty Bøje, Cand.mag. i Dramaturgi og teaterpædagogisk underviser
Faste værkstedsholdere:
- Lærke Leding Baggesgaard, Cand.mag. i Dramaturgi og teaterpædagog
- Sissel Worm Glass, gymnasielærer og teaterpædagog
- Connie Pilgaard Nielsen, musiker, skuespiller og teaterpædagog
- Jonas Rasmussen, Cand. mag. i Musikvidenskab og Dramaturgi og teaterpædagog
- Camilla Stagsted Pade, gymnasielærer og teaterpædagog
- Helle Brokjær, teaterpædagog
- Sofie Stampe, Cand. mag. i Dramaturgi og teaterpædagog
- Marie Gade Nielsen, Cand. mag i Dramaturgi og teaterpædagog