Ofte stillede spørgsmål
Hvis en forestilling bliver aflyst eller spilletidspunktet for en forestilling bliver ændret, vil vi forsøge at kontakte dig direkte. Hvis du har registreret en e-mail eller et mobilnummer i forbindelse med dit køb, vil du modtage informationen på e-mail og/eller sms. Vær i den forbindelse opmærksom på, om henvendelser fra Aarhus Teater bliver sorteret fra i spamfiltret i din mailboks. Sådanne ændringer bliver også altid annonceret på vores hjemmeside, så husk at tjekke den inden du tager hjemmefra.
I tilfælde af aflysning fra teatrets side tilbagebetales penge. Hvis dine billetter er købt online vil pengene automatisk blive tilbageført til det kort, du har anvendt ved købet indenfor kort tid.
Kun før og efter forestillingen. Det er ikke tilladt at tage billeder eller optage lyd fra forestillingerne. Mobiltelefoner skal være slukket under forestillingen, da både lyd og lyset fra den forstyrrer alle.
Aarhus Teater har intet P-hus. Benyt i stedet de mange omkringliggende i Aarhus C. Se vores vejledning til parkeringsmuligheder.
Billetter tages ikke retur. Kun i tilfælde af aflysning tilbagebetales penge. Hvis dine billetter er købt online vil pengene automatisk blive tilbageført til det kort, du har anvendt ved købet indenfor kort tid. Hvis du har købt billetterne via MobilePay eller ved Aarhus Teater, skal du kontakte os - husk at oplyse dit ordrenummer ved din henvendelse.
Dine billetter til kan ombyttes til en anden spilledag i spilleperioden. Bemærk, at der kun kan ombyttes til samme forestilling og kun såfremt der er ledige pladser. Ombytning af billetter samt teatermenu fra Hack, skal ske senest 5 dage inden forestillingen spiller.
Er dine billetter købt online, kan du selv ombytte dine billetter ved at logge ind på din webprofil. Husk at vi har skiftet billetsystem, så dine ordrer bliver først linket til din profil efter du har klikket på linket i den mail der sendes til dig.
Hver ordre kan ombyttes online op til to gange gratis, herefter pålægges et håndteringsgebyr på 50 kr. pr. ordre.
Du kan også ombytte dine billetter ved at sende en mail til billet@aarhusteater.dk. Her pålægges der et håndteringsgebyr på 50 kr. pr. ordre. Ombytningen kan ikke ske via brev.
Kunden betaler en hver difference ved ombytning af billetter, og der refunderes ikke penge ved køb af billigere billetter. Billetter kan ikke ombyttes til gavekort eller kontanter.
Har du købt dine billetter online, kan du altid finde dine billetter igen. Du skal blot logge på din kundeprofil på hjemmesiden. Du skal dog bruge den mail, som billetterne er købt i og under din profil, kan du se din ordre.
Kontakt os på mail, hvis du ønsker at vi skal sende dig et link til dine billetter igen.
Salg af billetter til Aarhus Teaters forestillinger foretages via billetudbyderen Tixly. Der tillægges et billetgebyr og ordregebyr på i alt 15 kr. ved køb af billetter. Gebyret dækker at Aarhus Teater sikrer, at dine kreditkortoplysninger behandles sikkert og efter gældende retningslinjer, herunder sikkerhed ved datakryptering. Du kan til enhver tid se billettens regler og kontrakt om behandling af personoplysninger på siden Datapolitik.
For at du kan handle hos os, skal du lade dig registrere med min. følgende personlige oplysninger: navn / adresse / telefonnummer / email-adresse. Personlige oplysninger anvendes til at tildele dig et reservationsnummer og til at kunne foretage online betaling via dine oplyste kreditkortinformationer samt til, at kunne orientere dig om evt. ændringer i spilletidspunkter, aflysninger og andre relevante kundeinformationer.
Fandt du ikke dit svar på denne side, så er du velkommen til at kontakte os via info@aarhusteater.dk, tlf 7021 3021 eller henvende dig til vores personale ved din ankomst til teatret.
Aarhus Teaters nyhedsbrev er for dig, som gerne vil holdes opdateret om vores forestillinger og øvrige arrangementer, om skuespillere og instruktører, om livet bag scenen og på teatret iøvrigt. Klik hér for at tilmelde dig vores nyhedsbrev - du kan også følge Aarhus Teater på facebook og instagram
Gavekort kan både købes og indløses online og i Billetservice. Læs mere her.
På Scala og Store Scene er pladserne nummereret. Dvs. at du på din billet får en fast plads på en række. Som regel har forestillinger på Studio og Stiklinger derimod unummererede pladser. Dvs. at du selv skal finde din plads, når du går ind i salen. Der er med andre ord ikke en fast plads hvor du skal sidde.
Vi opdaterer løbende vores hjemmeside, så tjek den evt. ud inden dit besøg hvor fx varighed på forestillingen vil fremgå.
Du kan også i kalenderen se om vi holder en introduktion til forestillingen. Det er gratis og her får du lidt at vide om, hvad du kan forvente dig. Du kan også købe forestillingsprogrammet som laves til de fleste større forestillinger. I programmerne kan du fx læse baggrundshistorier, interviews med instruktør og medvirkende samt få de flotte forestillingsbilleder med hjem.
Vi har fire forskellige scener samt flere lokaler på Aarhus Teater. Hvor forestillingen spiller er oplyst på billetten, i servicemail, på sms eller på hjemmesiden. Her kan du også se; scenen, spilleperioden, spilletidspunkt samt priser og forestillingens varighed. Varigheden kan først oplyses lige før premieren.
Bemærk at indgang til scenerne Scala, Studio og Stiklingen sker gennem Billetservice-indgangen til højre for den store hovedindgang.
Forestillingen starter det klokkeslæt som står på billetten. Dvs. at du skal sidde på din plads i teatersalen inden. Lyt efter når vi ”ringer ind". Dette indikerer at forestillingen snart vil starte. Dørene ind til teatersalen lukker ved forestillingens start. Vi anbefaler derfor at komme i god tid, så du kan nå at finde din plads og hænge overtøjet i garderoben. Ved alle scener er der foyerområder, hvor du kan nyde stemningen inden forestillingen. Her kan du også købe drikkevarer m.m. Der er indgang til alle scener fra Teatergaden. Husk at tjekke din billet mht. dato, scene og spilletidspunkt.
Du kan se på din billet hvor du skal være i Aarhus Teater. Teatret har fire scener og en del andre lokaler hvori vi også afholder arrangementer. Skal du på Store Scene, i Buegangen og i Kampmann Salen er indgangen via den store hovedtrappe. Skal du til Scala, Stiklingen, Studio og Scala Foyer skal du gå igennem vores Billetservice som ligger til højre for hovedtrappen. Cafe Hack har sin egen indgang til venstre for hovedtrappen.
Billetten skal medbringes på dagen og fremvises på din mobil eller i printet version. Billetten scannes af vores personale.
Ved alle scenerne er der garderober, hvor du kan hænge dit overtøj. Garderoberne er gratis og benyttes på eget ansvar. Alle scener har ligeledes toiletter tilknyttet. Der findes dame, herre og handicaptoiletter ved alle scener. Ved Store Scene er en god huskeregel, at de som ofte er lokaliseret ved trapperne. Der er dog som oftes kun et toilet bag døren. Pessoir findes i kælder til venstre for baren i forhallen.
Når vi oplyser varigheden på forestillingen vil det fremgå hvis der er pause i forestillingen. Så vil forestillingen have en første del og en anden del som adskilles af en pause. Pausen vil ofte vare ca. 15 min. I pausen kan du evt. tage en drink eller bare strække benene. Lyt efter når der ”ringes ind”. Når klokken lyder skal du gå til din plads, så forestillingen kan genoptages.
Ved alle scener kan du købe drikkevarer før forestillingen og i pauserne. Derudover kan du købe slik mv. På Hack kan du spise før eller efter forestillingen. Mad må ikke medbringes ind i teatersalen. Drikkevarer må medbringes i plastglas medmindre andet bliver oplyst.
Har du købt Teater Menu nydes den i Restaurant Hack på hverdage kl.17.30 og på lørdage umiddelbart efter forestillingen. Læs mere her.
Drikkevarer må kun medbringes i plastglas medmindre andet bliver oplyst.
På teatret taler vi ofte om at "Dørene åbner" og "Dørene lukker".
Døre som åbner inden forestillingen er dørene indtil publikumsområder. Kun ved Store Scene betyder det også adgang indtil pladserne i teatersalen. Ved Scala, Studio og Stiklingen åbnes der først ind til teatersalen ca. 15 min inden forestillingen starter. Du kan her i stedet hygge i Scala Foyer.
Når dørene lukker, så betyder det at forestillingen går i gang og vi lukker dørene ind til teatersalen. Hvis du kommer for sent, må du afvente hvornår du kan lukkes ind herefter. Det er teatrets personale som ved hvornår, hvordan og om det er muligt.
I vores billetservice kan du få personlig betjening. Billetservice er dog kun åbent, når vi spiller forestillinger på Store Scene og/eller Scala. Du kan se i kalenderen her hvornår vi spiller på scenerne.
Skriv evt. til billet@aarhusteater.dk hvis du ønsker at vi ringer dig op.
Introduktion, tekstning og anden info på dagen
På udvalgte dage tilbyder vi små korte introduktioner til nogle af vores forestillinger. I introduktionerne fortæller forestillingens dramaturg lidt om tematikker og selve arbejdet med forestillingen.
Vi tilbyder også på nogle forestillinger muligheden for at følge med i en tekstning af forestillingen på sin mobil via en app. Tekstningen tilbydes på er på engelsk og på dansk og er mulig at anvende for alle som ser forestillingen på den dag, hvor det tilbydes.
Dette og hvis vi har anden vigtig info på dagen, skildres med en lille kort tekst under titlen i kalenderen på vores hjemmeside.